20 бер. 2020 р.


Завдання для опрацювання під час карантину (23.03.2020 по 27.03.2020) 
для учнів групи № 14
Професія: «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування»
з професійно-практичної підготовки:  «Виробниче навчання»


1. Переглянути відеоролики:

2. Назвати, що зображено на фото та які його основні функції та призначення .

відповіді надсилати (можна  у вигляді відео або голосового повідомлення)
до 27.03.2020 16-00
на vanyaden18@gmail.com або на Viber: +380983996264 


1.




2.

3.



4.



5.


6.

7.

8.



9.

10.

11.


12.



13.

14.


15.


16.

17.

18.



19.



20.

21.

22.


23.


24.

25.



26.


27.

28.

29.

30.

31.

32.

33.

34.

35.

36.

37.

38.

39.

40.

41.



42.

43.

44.

45.

46.

47.

48.

49.

50.

51.

52.

53.

54.

55.

56.

57.

58.

59.

60.

61.

62.

63.

64.

65.

66.

67.

68.

69.

70.

71.

72.

73.

74.

75.


76.

76.

77.

78.

79.

80.

81.

82.

83.

84.

85.

86.




87.


88.

89.

90.



91.

92.

93.

 94.

95.

96.

97.


98.




99.


100.


10 бер. 2020 р.

                                                      ДО УВАГИ УЧНІВ!!!
У зв'язку з карантином публікую завдання для самостійного опрацювання навчального матеріалу:


Всі відповіді на контрольні  запитання  та практичні роботи  скидати  Е-mail:  vanyaden18@gmail.com або 
на Viber: +380983996264


ВИРОБНИЧЕ НАВЧАННЯ





2 курс група №14

Тема 4: Підключення електрообладнання автомобіля.
Тема 5: Монтажно - демонтажні роботи автомобіля.
підручник для самостійного опрацювання 







Контрольні завдання:













1.Для чого призначається акумуляторна батарея та яка її будова?  2. Що таке ємність акумулятора? 3. Які переваги мають акумулятори нового покоління?  4.Для чого призначається генератор?  5. Яку будову має генератор змінного струму та як він діє? 6.Яким чином регулятор напруги підтримує певні параметри генератора? 7. Який принцип дії системи запалювання та з яких апаратів вона складається?8. Яку будову має котушка запалювання? 9.Із чого складається розподільник запалювання? 10. Яке призначення котушки запалювання ? 11.Яке призначення  системи живлення автомобіля?12. Як  визначити основні неспраності системи живлення та як їх усунути?13. Яку будову системи запалювання та як вона діє? 14. Як перевірити справніть свіч запалювання? 15. Для чого призначається стартер, яка його будова та як він працює?16. Як працює звуковий сигнал?17. Як здійснюється регулювання звукового сигналу?18. Які контрольно-вимірювальні прилади встановлюються на легкових автомобілях? 19. Як діє контрольна лампа заряджання акумуляторної батареї? 20. Яку будову має покажчик температури охолодної рідини та як він працює? 21. Як перевірити справність системою охолодження?22. Яку будову має покажчик тиску оливи та як він працює?23. Яку будову має покажчик рівня палива в баці?24. Які прилади освітлення й світлової сигналізації встановлюються на автомобілях? 25. Яку будову мають фара й підфарник? 26. Яку будову має задній ліхтар?27. Які перемикачі та вмикачі встановлюють на автомобілях?28. Яку будову має вмикач стоп-сигналу та як він працює? 29. Як працює покажчик повороту?30. Яке призначення запобіжників? 31. Які запобіжники встановлюються на автомобілях? 32. Як діють термобіметалеві й плавкі запобіжники?33. Які причини сульфатації акумуляторних пластин? 34. Як перевірити рівень електроліту й що треба доливати и разі його зниження?35. Які причини підвищеного саморозряджання акумуляторної батареї? 36. Які основні несправності генератора?37. Як перевірити справність генератора на автомобілі?38. Які роботи виконуються під час технічного обслуговування генератора? 39. Яка послідовність установлення запалювання на двигуні? 40. Які основні несправності системи запалювання? 41. Які ознаки пізнього й раннього запалювання та як усунути ці несправності?42. Як можна визначити несправну свічку на двигуні?43. Як перевірити справність конденсатора? 44. Які роботи виконуються під час технічного обслуговування системи запалювання?45. Які основні несправності приладів освітлення й світлової сигналізації? 46. Як відрегулювати напрям світлового променя фар?47. Які роботи виконуються під час технічного обслуговування приладів освітлення?48. Як виявити можливі несправності в електричних колах?49. Які можливості має мультиметр?50. Які прилади  та інструменти використовує автоелектрик під час ремонту та технічного обслуговування електрообладнання автомобіля.

Практичні роботи: 

1. Намалювати схему підключення зовнішнього освітлення та аварійної сигналізації.

2. Намалювати схему підключення покажчика повороту та аварійної сигналізації.

3. Намалювати схему підключення АКБ, генератора та стартера.

4. Намалювати схему підключення звукового сигналу.

5. Намалювати схему підключення  парковочного радару.

6. Намалювати схему підключення аварійної сигналізації.

7. Намалювати схему підключення склоочисника та склоомивача.

8. Намалювати схему  підключення склопідйомника.


Завдання для смартфонів  скачати додатки з PLAY Маркет та дойти до максимального рівня та скинути скрін екрана смарфона :

1. Аuto викторина "Автомеханик" або Аuto Quiz
2. Автомобільні нутрощі
3. Угадай деталь автомобиля 2

Електротехніка 


3 курс група №13
Тема 8: Електричні апарати.
(С.351- С.364 підручник "Електротехніка з основами промислової електроніки"
А.М.Гуржій, А.М.Сільвестров, Н.І.Повознюк).


Контрольні запитання:
1. Для чого призначенні  та на які типами поділяються електричні апарати?
2.  Чим відрізняються поворотні, місткові, розеткові  контакти?
3. У чому полягає відмінні максимального, теплового і температурного захисту і за якими апаратами вони реалізуються?
4. Чим відрізняються автоматичний вимикач , теплове реле та контактор?
5. Які апарати входять до комлектного розподільного устаткування?
6. Які апарати необхідно встановити і як їх зєднання у розподільчому електрощиті в житловому будинку або квартирі? Та зробити схему підключення


Тема 9: Електронні прилади.
(С.276-С.286  підручник "Електротехніка з основами промислової електроніки"
А.М.Гуржій, А.М.Сільвестров, Н.І.Повознюк).

Контрольні запитання:
1. Що називається термоелектроною емісією?
2.Які види емісії використовуються у електроних приладах?
3.Які сили діють на електрони в електромагнітному та магнітному полях?
4.Розкажіть про будову катодів в елетровакуумних приладів?
5.Які є види електровакуумних ламп?
6.Назвіть основні характеристики та параметри електровакуумних ламп.
7.Яка будова електронно- променевої трубки?

8.Як створюються зображення на екранні електронно-променевої трубки?

Тема 10: Газорозрядні прилади.
(С.286-С.285  підручник "Електротехніка з основами промислової електроніки"
А.М.Гуржій, А.М.Сільвестров, Н.І.Повознюк).

Контрольні запитання:

1.Що є носіями зарядів у газах?
2.Що таке іонізація та рекомебінація?

3.Назвіть види розрядів.
4. Яка будова та основні характеристики газотронів?
5.На чому грунтується принцип дії тиратрону?
6.Які характеристики та галузі застросування люмінесцентних ламп?.


  Електроматеріалознавство

2 курс група №14

Тема 5 : Діелектричні матеріали.
(С.148- С.258 підручник "Електроматеріалознавство" Л.В.Журавльова,В.М.Боднар).

Контрольні запитання:
1. Які основні електричні власнивості діелектриків?
2.Які діелектрики відносяться до органічних ?
3. Які властивості мають термопластичні та термореактивні діелектрики?
4. Із чого виготовляють пластмаси?
5. Які діелектричні матеріали називаються плівковими?
6.Що слугує  сировинию для синтетичних каучуків?
7. Які властивості має гума?
8. Чим відрізняються один від одного лаки,емалі та компаунди?
9.Як поділяються флюси за дією з'єднання?
10.Де використовують стекла, ситали і кераміку?
11. Які переваги і недоліки мінеральних електроізаляцій них масел?
12.Чим відрізняються активні діелектрики від звичайних діелектриків?

Тема 6: Магнітні матеріали.
(С.259-С.284 підручник "Електроматеріалознавство" Л.В.Журавльова,В.М.Боднар).


Контрольні запитання:
1. Які власнивості мають магнітомякі матеріали?
2. Які власнивості мають магнітотверді матеріали?
3.Що являє собою матеріали для магнітних носіїв інформації?
4. Які магнітні властивості заліза?
5.Як одержують магнітодіелектрики?
6. У чому полягають особливості пермалою?
7.Яка технологія одерання магнітодіелектриків?
8. Що таке магнітна проникність?
9. Класифікація магнітних матеріалів
10. Що таке ферити?
11. Що собою характеризує  термомагнітні матеріали?
12. Що це таке альсифер ? Та де його застосовують.

21 лют. 2020 р.

                 За розміщення та публікацію методичної розробки , а саме:  Розробка матеріалу для проведення конкурсу фахової майстерності з професії : "Слюсар- електрик з ремонту електроутаткування " на сайті  https://vseosvita.ua/. Отримав  відповідне свідоцтво.

             20.02.2020 в Чернівецькому вищому професійної училищі радіоелектроніки був організаванний та проведененний мною спільно з майстрами в/н Дерій І.В. та Т.Л.Машковою відповідно до навчального плану, конкурс фахової майстерності з професії: "Слюсар - електрик з ремонту електроутаткування" на базі навчально-практичного центру електротехнічних робіт.
           Конкурс фахової майстерності серед учнів проводився з метою підпищення рівня професійної  підготовки та майстерності  учнів, розвитку творчої активності учнів, поглиблення знань з сучасними виробничими технологіями.
          У конкурсі примали участь група №13 та група №14 (всього 6 учасників). Програма конкурсу передбачала виконання теоретичного завдання з професійно-теоретично підготовки (методом тестування) та виконання  двох практичних завдань, а саме: "Складання ланцюгу
керування освітлення з декількох місць за наданою однолінійною схемою" та"Складання силового ланцюгу та ланцюгу  керування трифазним асихронним електродвигуном за допомогою двох реверсивних магнітних пускачів та кнопочного поста за наданою електричною принциповою схемою".
         Спостереження та перевіркою виконання робіт здійснювали члени журі, а саме:
Одайський С.І., Писаревська Г.М., Цап О.В.,Висоцька Я.О., Брандес О.С., Панчук П.В.,
Денис І.С.,Дерій І.В.,Машкова Т.Л.
         За за результатами конкурсу призові місця розділилися наступним чином
              І місце  - здобув Туняк Микола Іванович (група №14).
              ІІ місце - здобув Кривий Арьом Мирославович (група №14).
              ІІІ місце -здобув Агапі Роман Олександрович (група №14).
        Всі  учасники конкурсу отримали солодкі подарунки , а переможці були нагороджені грамотою.













4 лют. 2020 р.

Урок виробничого навчання НПЦ

                Щє один урок виробничого навчання був мною проведено у навчально - практичному центрі ВПУР. Сьогодні, тобто 04.02.2020р. група №14 працювала саме там. Тема уроку була: Схема запуску реверсивного трьохфазного асинхронного електродвигуна. Я пояснив учням підключення магнітного пускача, теплового реле, асинхронного двигуна електролічильника, автоматичних вимикачів та кнопочної станції.
                Учні групи підключали асинхронний електродвигун, згідно інструкційно-технологічних карт. Групу було поділено на бригади по 2 людини на один стенд - тренажер. Учням  подобається ця робота. Вони працюють старанно та з натхненням. Ці уроки проходять з користю, вони вчать їх старанності та вмінню виконувати практично-технічні операції. Можливо не всім вдається швидко опанувати ці дії, але більшість з них працюють на достатньому та високому рівнях. Можна відзначити найкращих учнів групи №14, а саме:
Агапі Р., Туняка М., Цапчука Б., Кобеля Н., Туняка Г., Мензака Ю., Кривого А., Добрянського С. та Мотреску К. Бажаю всім учням успіхів в опануванні професії, яку вони обрали!





03.02.2020р. у Чернівецькому вищому професійному училищі радіоелектроніки пройшла поетапна кваліфікаційна атестація у групі №13 з професії «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування». Я спільно з майстром виробничого навчання Дерій І.В. підготували всі необхідні документи та договори для проходження виробничого навчання і виробничої практики. Наприкінці практики успішно виконали «кваліфікаційну пробну роботу». Атестація проходила за комплексними тестовими запитаннями складеними відповідно до програм зі спецдисциплін. Кваліфікаційна комісія розглянула результати виконання кваліфікаційної пробної роботи, виробничу характеристику, щоденник обліку виконання навчально-виробничих робіт, письмову роботу та прийняла рішення про присвоєння учням кваліфікації відповідного рівня. Учням групи №13 присвоєно ІІІ розряд з професії «Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування».





22 січ. 2020 р.

Виробниче навчання учнів групи №14 у НПЦ

                         Виробниче навчання - невід'ємна частина підготовки кваліфікованих робітників у професійно - технічних навчальних закладах. Сюди входить теоретична підготовка учнів, керівництво процесом застосування набутих умінь та навичок під час виконання учнями практичних робіт, яку здійснює майстер  виробничого навчання.
                         З метою підвищення ефективності застосування умінь та навичок у майбутній професійній діяльності, саме у такий послідовності здійснюється підготовка на уроках виробничого навчання у групі №14.
                         Сьогодні, тобто 21 січня 2020 року, з учнями групи №14 було  я провів в  навчально - практичне заняття з виробничого навчання у НПЦ Чернівецького ВПУР. Темою уроку було: "Схема підключення 4-х кімнатної квартири до електромережі 220В".
                          Хлопці працювали на стендах - тренажерах добре та сумлінно. Їм дуже подобаються уроки виробничого навчання, де вони їз задоволенням застосовують на практиці набуті зі своєї професії "Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування", знання та вміння.
                       






11 груд. 2019 р.


11.12.2019р. Організував похід учнів групи №13 та №14 Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки в Чернівецький музично-драматичний театр ім. Ольги Кобилянської на виставу "Скапен штукар". Головний герой вистави енергійний, відважний і вправний, але водночас спритний, хитрий і розважливий, який не зупиниться ні перед чим, щоб досягти мети. І головне — зробить це весело і з усмішкою, бо надзвичайний жартівник, який уміє створити ефекти, розраховані на те, щоб вразити уяву багатьох. Саме таким є Скапен — головний персонаж відомої п’єси французького комедіографа 17-го століття Мольєра. Допомогти закоханим тоді, коли родичі проти їх шлюбу? — Будь ласка! Помирити батьків і дітей? — Немає проблем! Добути молодятам фінансову незалежність? — Дрібниці! А головне зробити це так, щоб врешті-решт усі були задоволені, а самому тимчасом, замість побоїв і докорів, отримати визнання і нагороду. Після його витівок немає жодних сумнівів, що наш герой здатен ще на безліч інших штук, а все через те, що він Скапен – штукар!!!


1 січ. 2019 р.

 Привітання учнів  групи №14 та №15 ЧВПУР з днем народженням. 

https://youtu.be/Q6ca_IyQ63Q


 


 

26 вер. 2018 р.

25 вересня  2018 р. була проведена  профорієнтаційна робота, щодо  працевлаштування учнів групи №13 Чернівецького вищого професійного училища радіоелектроніки. У зв'язку з цим, було організовано екскурсію  разом майстром в/н Дерій І.В. на підприємство  «Аутомотів Електрік Україна», яке спеціалізується на виготовленні кабельної продукції для автомобілів. 

3 квіт. 2018 р.